Semester – en sammanfattning

25 07 2010

Jag har inte haft en sammanhängande sommarsemester sedan 1999. I år var det dags, och lämpligt nog har temperaturen knappt krupit under 20 grader en enda gång på de senaste fyra veckorna. I morgon återgår jag till vardagen, faktiskt hyfsat utvilad. Därmed inte sagt att jag ser fram emot det jättemycket (men Messa kanske gör det, hon är ledig en månad till).

Vackert var det i alla fall inte.

Jag var cool i vinterviken, i Karlskrona och på Ålandsfärjan. Andra praktiserar finska rycket, jag kör med finska flirten.

Jag köpte nya solglasögon och hängde på Medis, och blev kompis med humlan Henrik Dorsin i Vintrosa.

Utsikt över vatten i Aspudden, Gnesta (ofrivilligt), och tillsammans med Spökplumpen på väg till Fjäderholmarna.

Omoralen var aldrig långt borta.

Vi stalkade Edward Blom och började upptäcka en mystisk tyggroda (förmodligen Leonard) runtom i Gröndal.

Lillasyster Telly fyllde 30 vilket gav storasyster Messa lite ångest. Vi var förstås där. Ständigt denna sol.

...och sen var det lite mer omoral. Och blåbärskosken.

Messas semesterhobby i år var klassiska mutton chops.

Så var det. Med lite tur kanske jag kan vara lite ledig till julen igen…


Åtgärder

Information

5 responses

25 07 2010
Telly

Ser Telly verkligen ut som på den bilden? Det vill jag inte tro på…..

25 07 2010
Ron Obvious

Kanske för att hon stod i skuggan av sin förtjusande storasyster?

25 07 2010
den där S

Fantastisk fin summering av din sommar tycker jag. Jag gillar framförallt bilderna.

25 07 2010
Telly

Hmm.. eller var det bara en dålig dag. hähä
Telly är mycket vackrare i verkligheten.

25 07 2010
Ron Obvious

Såklart hon är!

Ja, fast det hade varit lättare om inte alla vore så känsliga för att vara med på bild.😉

Kommentera

