Love boat

24 07 2010

Alarmet var förprogrammerat på 05.40 men jag var så taggad att jag vaknade redan en kvart tidigare. Däremot var den tropiska värmen bortblåst. Isabella avgick kvart i åtta och förde med sig mig och Messa, Sexet, Sienna, Lila och Missan med special guest. Det var mitt livs första Ålandskryssning och alla myter visade sig stämma. Bedagade kvinnor virvlade runt på dansgolvet mitt på blanka eftermiddagen med ölmagade träben (samt barn och utvecklingsstörda) till tonerna av 80-talsschlagers och sorgsen finsk hammondorgeltango. Inget fel i det, jag tänker inte håna den livstilen. Sexet å andra sidan ville inget hellre än att kasta glåpord på dansparen, medan Missan plus vän ditchade oss för (ett avgjort osoligt) soldäck.

Lila kom direkt från en dejt och utfrågades brutalt, men om det kan jag inte berätta eftersom dejten visat sig vara en mycket kompetent googlare. För den som inte har hängt med så är Lila nyskild och har som en följd av detta blivit 16 år på nytt. Vilket är fascinerande. Buffén hade öppna öl- och vinkranar, Gud såg att det var gott, och det kan också förklara varför Messa plötsligt tyckte att det var jätteroligt att tvinga mig att pussa alla hennes flickor på munnen. Som vore jag hennes lilla ägodel att dela med sig av. En skändning var vad det var. Men ändå inte lika illa som när Sienna envisades med att klä av sig på underkroppen och gnida sig mot finska raggare. Det är åtminstone så jag minns det så då borde det ha hänt.

Efter ett båtbyte i Mariehamn lade vi an hemma på Söder vid 7-tiden på kvällen, och då tänker kanske den svagsinte att kvällen därmed var slut. Det var den inte. Sexet, Messa och jag kände oss i så god form att det verkade som en bra idé att fortsätta till en bar. (Medan Lila återgick till sin dejt, den lilla slampan.) Så det gjorde vi. Och stannade ända tills bartendern utverkade ett ölförbud för vårt bord. ”Sitter du där borta i hörnet? Nej, då kan jag inte sälja fler öl till dig. Det är vissa där som har fått lite för mycket i sig redan.” Man kunde misstänka att han hört talas om våra sånginsatser på bussen dit. Vid bordet i hörnet satt nu även tvenne turister från Berlin, varav den ene av okänd anledning plötsligt bar Sexets vita tights samt hade hennes tunga i munnen. Vad som hände efter att vi släppt av dem båda hemma hos Sexet får ni spekulera i själva. Använd gärna kommentarsfältet.

Han verkade förvisso trevlig men de röda varningsklockorna ringde högt när det visade sig att han inte hade en aning om vem Jürgen Kohler är, med den löjeväckande motiveringen att han inte var fotbollsintresserad. Vilket ju är helt oacceptabelt, och möjligen ett tecken på seriemördartendenser. Det återstår att se, för han är hemma hos Sexet nu för att avsluta vad det nu var som försiggick i går.

Jürgen Kohler - hårdare än dig.

I dag har det bara varit ondska. Även om jag inte har mått så dåligt har tröttheten varit total. Först vid sextiden lyckades jag tvinga i mig en halv pizza och bli lite normal igen. Som sig bör en sån här dag hade pizzabagaren bestämt sig för att baka en helt annan pizza en vad jag hade beställt, med det var inte att tänka på att vänta på han skulle göra ett nytt försök. Huvudsaken är att den var bakad med kärlek. Messa, det aset, kräktes en skvätt på morgonen och har efter det gått runt och kvittrat som om gårdagen inte ens fanns. Jag hatar henne.

Åtgärder

Information

12 responses

24 07 2010
sienna

Herr Obvious far med osanning. Det var svenska raggare.

24 07 2010
Ron Obvious

Men med finska frisyrer.

24 07 2010
M

Vi ditchade er bara under en kort stund innan vi insåg vårt misstag och saknade er så brutalt att vi var tvungna att springa till ert krypin….
angående Sexet så har jag hört rykten om kommentarerna från hennes lght, grannarna påstår sig höra saker som: oh ja, ja, der schlange bist so grosse(stavning?)! Schpritze, schpritze!!!

24 07 2010
Taxus

Haha, man baxnar känns som dagens understatement.

24 07 2010
Ron Obvious

Det är förvisso helt ofattbart att vi lyckades sitta och supa med två tyskar i en hel kväll utan att en enda gång yppa de vackra orden ”Ich spritze!” Man baxnar onekligen.

24 07 2010
Lila

Jag känner det återigen nödvändigt att påpeka att jag minsann bara fick en puss på kinden. KINDEN!

24 07 2010
Ron Obvious

Jaja. Du är en sån fin flicka.

24 07 2010
Lila

Det lät som att du är trött på att hålla med om det. Hm.

24 07 2010
Taxus

Jag ska snart på Ålandskryssning, dessutom med övernattning. Det är inte utan att man bävar lite.

25 07 2010
Ron Obvious

Tja, Lila, vad var det förresten du gjorde i lördags kväll nu igen? :p

25 07 2010
sienna

Taxus, den kommer inte att vara komplett utan oss. Bara så att du vet.

25 07 2010
Taxus

Sienna, det tror inte jag heller. Vi gjorde samma resa i höstas och mina blåmärken på smalbenen från alla rollatorer har knappt försvunnit än. Men tydligen gillade vissa det där så nu är det bokat, trots mina invändningar.

Kommentera

