Samlagsdagboken, 16 juli:

17 07 2010

28 grader varmt igen. Vi försmäktar. Att ligga är inte att tänka på, trots att sambon slutat med kläder och återigen börjat prata porr.

Det återstår inte mer än en vecka på min semester, varför ett tillstånd av lätt panik har uppstått. Vi måste bada. Vi måste grilla. Vi måste förtära stora mängder maltdrycker. Men allt har inte gått som smort. Bara timmar efter att Sexet klagat över att nånting petat på henne i badsjön – förmodligen ett lik, trodde hon – tvingades räddningstjänsten fiska upp ett lik. Precis där.

Och när vi inbjöd lösa internetbekantskaper till eftermiddagsöl i går kväll kom ingen. Vilket förstås inte hindrade oss från att dricka ganska många kalla ändå. Undertecknad blev en smula skitfull, men det var sambon som fontänkräktes. För att hon ”druckit för mycket vatten”. Jojo. Semesterångesten blev dessutom avgjort större av att min sommarvikarie Kjell Gren dök upp på Medis och berättade skakande historier om övertid och annan galenskap. Hålla på med riktiga nyheter på sommaren – vart är världen på väg?

Å andra sidan har jag äntligen hunnit ta itu med livsviktig litteratur. Just det, jag har äntligen orkat plöja igenom Siewert Öholms skjutjärnsjournalistiska porträtt av Livets ord-ikonen Ulf Ekman: Pastor Ulf. Ulf bloggar här, om ni undrade. Och till nästa soldag har jag redan lagt fram Ian Wachtmeisters självbiografi Rebellerna – en historiebok, som jag utgår från är minst lika episk och träffsäker. (Och om någon, fullt förståeligt, ifrågasätter varför jag lägger mina surt förvärvade på dylik litteratur så kan jag lugna er med att det är redaktionens recensionsex som jag har förbarmat mig över.)

Men i dag finns det gott hopp för både svalka och regn, så jag badade enbart för att bli av med baksmällan, medan flickorna – alltid lika uppmärksamma – misstänker att vi stötte på ingen mindre än 30+ nere i Vinterviken i en typ blågrön t-shirt men utan hår. Fortsättning följer eventuellt.

Åtgärder

Information

5 responses

17 07 2010
Cam.

Hrmpf. Att någon satt på din vänstra sida vid samma bord och samtalade med er, drack öl och tjuvlånade din gröna tändare märkte du alltså inte?

17 07 2010
Cam.

vid din sida, VID VID VID!!!!11

17 07 2010
Ron Obvious

Meh. Du räknas inte bland ”internetfolket”, dig ser vi ju ändå.

17 07 2010
30+

Det var inte jag. Tröjfärgen kan ha varit en smula korrekt. Men jag är inte rakad på huvudet. Bara porrpung. Eller?

18 07 2010
Ron Obvious

Äsch då. Mysteriet lever vidare.

Kommentera

