Apropå knivdådet

15 07 2010

Nu har det framkommit tänkbara förklaringar till varför Messas pappa satte en kniv i min hand, med eller utan vilje. Tydligen ska den nattliga diskussionen efter Tellys 30-årsfest ha dragit sig mot gitarrbaserad 60- och 70-talsrock. Det är ett farligt ämne i det sällskapet. Och dessutom lär Messas pappa ha babblat alldeles för mycket om John Mayall eller nån för att höra när jag försvarade mig med:
Jag gillar faktiskt inte gitarronani, men jag älskar din dotter.

Jag tycker att det borde ha skonat mig.

Gitarronanist. Typ.

Nu går vi och badar med Sexet. Det är för varmt för allt annat.


Åtgärder

Information

One response

15 07 2010
Messa

Vid det här laget borde du känna till att Fadern älskar gitarrbaserad rock från 60- och 70-talet (det du så vanvördigt kallar ‘gitarronani’) ett uns mer än vad han älskar mig.

Kommentera

