Saker som min flickvän gör (framför kameran)

14 07 2010

...hänger lite med Fräulein C.

Vi är hemma nu. Det känns som om vi just har kommit hem från en solsemester fast vi bara har bott en vecka i Karlskrona hos Messas pappa. Vi har svettats under tropiska nätter till porlandet från en swimmingpool genom de ständigt öppna fönstren (tyvärr den jobbiga grannens pool), badat, grillat och druckit rusdrycker varje dag och träffat människor från andra kulturer (Messas gamla kollegor och/eller elever). Messas pappa envisas alltjämt med att grillad korv är en efterrätt. När man har ätit sig jättefet undrar han om det är dags att slänga ett par korvar på grillen, ”du gillar ju korv och det är så bra glöd nu”. Vi har inte ätit någon korv.

Faktum är att vi knappt ätit något alls. Det har varit på tok för varmt för att äta lunch i fast form, samt att ägna sig åt några som helst fysiska eller kroppsliga aktiviteter. Både jag och Messa har gått ner ett par kilo. Dessutom stack Messas pappa en kniv i min handflata när vi lagade mat. Det är fortfarande oklart huruvida det var meningen eller inte. (Inget blodvite uppstod dock).

Det känns alltid lite avslaget att komma hem. Men den största frågan är ändå: vad ska man göra nu när fotbolls-VM är slut, och sambon är kraftigt negativ till både Tour de France och The Open?


Åtgärder

Information

2 responses

14 07 2010
30+

Själv stillar jag fotbollsbegäret med hjälp av såväl Fifa Manager som Football Manager. Köpta på nätet för struntsummor.

14 07 2010
Ron Obvious

Åhå? Vilka ska du styra till evig ära i FM?
Jag är förstås en inbiten spelare själv (just nu i ligatopp med Arsenal efter sex års utbildning i Odd Down och Carlisle) men min laptop blir extremt varm i hettan, och jag vill ogärna skaffa ny dator så länge som jag har så bra flyt i min save. (Apropå extrema I-landsproblem):-/

Kommentera

