Grattis till oss

13 07 2010

Jag brukar bestämt hävda att det var Messa som snärjde mig. Hon visste precis vad hon gjorde när hon bjöd ner en nydumpad Ron till Blekinge för ”midsommarfirande”, och det var knappast enbart för att jag var så kul att prata pung med på MSN. Så det förvånar kanske en del att det var jag som först tyckte att 60 mil fram och tillbaka när tiden och pengarna räcker till var på tok för för långt, och bestämde att vi borde flytta ihop. Att det var kärlek insåg jag ju redan när hon några månader senare hjälpte mig med drygaste påfundet som finns – att flytta.

Så det är väl därför som det är jag – och inte Messa – som minns att det var den 13 juli, exakt ett år sedan i dag, som vi under osande eder baxade in Messas stora gråa soffa med knullplatta in den förortsidyll som skulle bli vår, ett år sedan min sävliga tillvaro fylldes med sminkprodukter, avloppshår, soffgos och småbyxor med spets. Och vet ni vad? Jag ångrar inget!

Ronåmessa - ett år i Gröndal!

Åtgärder

Information

3 responses

13 07 2010
den där S

Jag tycker det är fint. Grattis!
/Sexet

14 07 2010
Ron Obvious

Tack. Vi är väldigt fina.

20 07 2010
sienna

Grattis till er! ❤

Kommentera

