This just in: Jag mötte Lassie!

10 07 2010

Det kostar på att ha semester. Sedan i torsdags bor vi i Messas föräldrahem och försöker vila upp oss. Men det är varmt precis hela tiden, så man får svalka sig med havsbad och stora glas med isande drycker. Dessutom är Messa eftertraktad av alla, så vi får pussla för att hinna träffa allt folk. I går ärade vi Fox & Anchor med vår närvaro, och precis som senast var det quiz-night följt av plågsam öppen scen, med Fräulein C plus partner som bilat ner i 2½ timme för sakens skull.

Medan Messa och Fräulein C gjorde oanständiga saker som eventuellt kommer att pbliceras här när jag har fått fatt på min överföringskabel så gick Herr C från klarhet till klarhet. Inte nog med att han delade min starka vurm för Buffy the Vampire Slayer, som ju faktiskt är världens bästa tv-serie någonsin, han hade även ett brokigt förflutet. ”Jodå, Ingemar Erlandsson var min mentor hemma i Glimåkra när jag praktiserade på [bortglömt företag]”. Ingemar Erlandsson, det känner ni ju till, var lagkapten i 80-talets mäktiga Malmö FF. Men störst var ändå detta avslöjande, och nu citerar jag nogsamt från min mobil där jag antecknade för att inte råka glömma: ”92-93 Lund J Hellman Matte”. Herr C har alltså pluggat matte med självaste Jakob Hellman på Lunds Universitet runt 1993. Om inte det är stort vet inte jag vad som är det.

Mannen, myten, enslingen.

Det finns så mycket mer jag skulle vilja berätta om detta, men nu hojtar de från köket. Jag måste tydligen göra saker. Det planeras för lillasyster Tellys 30-årsfest. Och om jag ska kunna smita iväg med Messas farfar och kolla på ÖSK-Mjällby i eftermiddag är det bäst att lägga sig på plus nu.


Åtgärder

Information

Kommentera

