Om hurusom Ron Obvious frotterade sig

7 07 2010

Med stigande ålder har jag blivit allt sämre på att minnas namn och ansikten på människor som fladdrat förbi mig genom åren. Det vore inte helt fel att betrakta det som ett socialt handikapp, eftersom jag antar att man kan tolka mitt bristande minne av personer som minsann vet att de har träffat mig förut som att de gjort så litet intryck på mig att de är på gränsen till osynliga. Men så är det alltså inte. Jag har bara valt att nyttja min hjärnkapacitet till annat. Som fotbollsspelare från Andorra och sånt.

Ibland kan det även bli pinsamt åt andra hållet. I går till exempel, visste Sexets kompis F med sig att vi minsann hade träffats förut, vilket jag betvivlade. Tills det framkom att han hade en ganska god anledning att komma ihåg mig. Ty det var på Penntrollens Natt.

EM 2008: Rysslands utklassning av Sverige ledde till en våg av otrevligt useende.

Eftersom Sexet slutat på sitt jobb, och detta skulle firas/sörjas, begav vi oss till Kungsholmen för att förtära öl i rimlig mängd. Till ett ställe med många trappor och vattenutsikt som, skulle det snart visa sig, inte var vilket ställe som helst. Ack nej. Det var nämligen krogen där livsnjutaren Edward Blom satt och njöt av livet. Det kan ju aldrig vara dåligt. (Även om det inte riktigt passade sig att en medelålders dam plötsligt dök upp bakom mig när jag i godan ro nyttjade ställets urinoar och beklagade sig över att toadörren inte gick att låsa, vilket jag själv konstaterat minuterna innan. Där borde jag kanske ha upplyst henne om att damtoan fanns på andra sidan, men det gjorde jag alltså inte.) Hur som helst. Edward Blom. Stort.

Livsnjutare. Njuter av livet.

Och det var väl ungefär då som någon, förmodligen inte jag, kläckte idén att man borde annektera Vinterviken för en kväll och bjuda dit typ alla på grillning, badning samt förtäring av rusdrycker. En idé som jag tyckte var fullkomligt lysande på tisdag kväll, men inte riktigt lika fantastisk under onsdagens morgonbad. Vi får väl se hur det blir med det.


Åtgärder

Information

4 responses

7 07 2010
30+

Jag kan komma. Med en kasse bärs.

7 07 2010
Ron Obvious

Det går fint. Och det är frivilligt att bada.

7 07 2010
den där S

Haha! Vilken underbar penntrollsbild. Jag har fler!
/ Sexet

7 07 2010
Ron Obvious

Jag tror inte att världen är redo för dem.

Kommentera

