Ondska, Svennis och nordkoreaner

15 06 2010

Det finns ett tv-program som samlar alla mänsklighetens allra sämsta sidor, hyllar dem och gör underhållning av dem under ledning en satanisk storhäxa som är värre än alla de andra tillsammans. Jag talar förstås om Top Model med Tyra Banks, och jag svär att jag hellre låter Odd och Udda se tysk bizarrporr än detta, ty den tyska bizarrporren är bra mycket uppbyggligare. Men flickvännen gillar Top Model, och i går var hon lite bräcklig efter att ha avslutat slutspurten i jobbracet. Hon är nu fast anställd (och det tackar förmodligen Odd och Udda för), och som den förstående pojkvän jag är protesterade jag inte när hon zappade över till Tyras ondska. Det var ju fortfarande mer underhållande än att behöva se Italien spela fotboll.

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Men man måste jobba och allt det där, så vi har ingen tid till analys. Bara en snabb notering om att Tyskland, för första gången någonsin sedan de blev en stormakt, spelar VM med en målvakt som, enligt ryktena, inte är ett gigantisk praktarsel. Hur fan ska det gå? (Manuel Neuers relation till bizarrporr vågar jag inte uttala mig om). Annars är dagens matcher rena festen. Nya Zeeland gör entré för andra gången i historien, och de lär förstås få det riktigt tufft mot Hamsik och hans slovaker. (Och dessutom är man ju lite nyfiken på Evertons nye målvakt Jan Mucha). Därefter är det dags för Svennis och hans ivorianer, och är det något lag jag helst av allt vill ska förlora i detta VM så är det Portugal mot Elfenbenskusten. Be mig inte förklara mitt Portugal-hat, det skulle ta alltför lång tid och förmodligen ändå inte förklara nånting. Och i kväll: Nordkorea! Mot Brasilien, dessutom. Medan ni laddar kan ni plugga in lite nordkoreanskt zonförsvar här, kryddat med ett par läckra Jong Tae-Se-baljor.


Åtgärder

Information

3 responses

15 06 2010
Fnurp

Tamenfan skrämmande. Att gå in på din blogg för att frossa i välskrivna kommentarer om fotbolls VM och mötas av en bild på Tyra och babbel om topmodel…

Sen scrollade jag ned, med lätt darr på musen ska erkännas, och blev mer nöjd.

Personligen håller jag på Holland med Persie, Robben, Kuyt, Sneijder men tror Tyskland ror hem det, imponerade i första matchen.

Vill så gärna att det ska gå bra för boxaren också (Rooney), gillar hans spelstil fett.

Spanien, pöh, kommer att få domarna mot sig, vad menar jag? Vänta å se.

15 06 2010
Messa

Nu kan bebisfabriken öppna precis när som helst! Moa hahahah!

15 06 2010
Ron Obvious

Tyskland har förvisso imponerat mest (även utan tokdåre mellan stolparna) men det är sällan de som börjar bäst som är det på slutet. Holland tror jag inte ett dugg på, även om de säkert kan göra en eller två riktigt bra matcher. Hittills är jag faktiskt mest imponerad av Serbien-Ghana – en kvalitetsmatch – och, förutsatt att engelsmännen i vanlig ordning biter sig i tån, från den gruppen är det ganska lätt väg till semi. Rooney… ja, han bytte ju från himmel till djävlar, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka.

Egentligen vore det allra roligast om Argentina vann, för det torde starta en trend där alla vill ha bindgalna excentriker i båset.

Messa: har du redan glömt hur panikslagen du blev när jag skojade om att du inte behövde fixa nya piller?

Kommentera

