Scener ur ett nationaldagsfirande

6 06 2010

Min helg går från klarhet till klarhet. I dag gjorde vi sällskap med en massa fräsiga bilar från förr i Vinterviken, där det var nån sorts veteranbilsevent och där jag antagit en mörkt rosa nyans. För tydligen glömde farbror att smörja in baksidan av benen. Kanske på grund av att han blev lite uppspelt av att smörja in alla flickryggar, om detta kan vi enbart spekulera. Men jag ska inte klaga – jag stod i många timmar i går, jag kan nog stå några till. Sitta utan att börja gråta av smärta verkar i alla fall inte vara att tänka på just nu.

Ur den ganska okända Degerforskollektionen. Järnhårda bilar.

Icke heller tycks jag få glömma fredagen, ity en av den kvällens gäster (som jag hade förträngt) stoltserar med en stor bild på en lindrigt nykter moi i sin blogg. Med en diplomatisk kommentar om att Redigerar-Ron hade lite svårt att hitta tillbaka till vår filt efter kisspauserna. Eftersom jag trots allt är lite mån om min anonymitet fortfarande tänker jag inte länka, men bilden har jag naturligtvis snott.

"Klockan är fem och allt är väl, men vänta bara till klockan nio."


Åtgärder

Information

Kommentera

