Litteraturen i vardagen

19 05 2010

Det finns böcker och det finns Litteratur. Och bland Litteraturen finns de där  böckerna som berör en på speciella sätt. De innehåller rader som man bär med sig genom livet eller insikter som man tar till sig. Jag kan i dag inte längre redogöra för exakt vad det var i det absurda manifestet Främlingen som träffade mig, och när jag frågar min sambo om vari storheten i historien om de osympatiska ungdomarna i Den hemliga historien ligger så får jag inget tillfredsställande svar. Men hur som helst hade jag aldrig räknat med att mitt oskyldiga uppläsande av Ers majestäts olycklige Kurt skulle komma att hemsöka min vardag. Men det gjorde den förstås.

Ty nu eka hennes stränga begäran flera gånger dagligen: Obvious! Dansa kukdansen!

Kukdansfantast


Åtgärder

Information

3 responses

19 05 2010
30+

Gustav V. Den siste monarken med stil vi hade i det här landet. Tennis, utgrävningar och en dold homosexualitet. Kan inte bli bättre.

Bifogar klipp från Youtube där man kan se Sigismund Ninja besegra Gustav V efter en ”snygg fint”. Cirka 1.10 in i klippet.

19 05 2010
Ron Obvious

Faktum är att jag blev lite förtjust i Den Gamle efter att ha läst klart boken. Typisk livsnjutare. Kukdansen uppstod händelsevis då den unge Herr Haijby av misstag fått på sig ett par alldeles för trånga (och avslöjande) kostymbrallor. Det låter nästan som en Varan-tv-sketch.

9 11 2010
Knugens kuk « En ond plats

[…] med till exempel gamle V-Gurra är kungens bravader omåttligt torftiga. Här dansas ingen kukdans. Vi får inte ens veta huruvida kungen var en av de bassar som fick gonne efter ett besök i en […]

Kommentera

