Captain’s Log: May 2010

14 05 2010

Det var den fjortonde maj då jag skådade årets första flock slampor, vinglandes fram på sina extra höga klackar. Deras bröst voro som svalor som häckar och jag proklamerade sommarhalvåret som öppnat.

Karl XI och hans torg.

Sambon har släpat med mig till kung Carls krona, Karlskrona, så att hon på erforderligt sätt ska kunna firas. Ty det vankas ännu ett jubileum av hennes födelse. Denna gång hyrde vi en bil för att ta oss ner till denna avkrok och det är min smala lycka att min sambo tycker om att köra bil. I gengäld har jag högläst den dramatiska historien om den förrförre konungens homosexuella älskare Kurt Haijby ur Ers majestäts olycklige Kurt för henne. Annars var vår road trip ganska händelselös. Inga liftande mörka främlingar har dragit med oss på dramatiska äventyr, och inga spontana genvägar har givit oss nya insikter vilka kullkastat vårt gängse leverne. Å andra sidan har vi sett en kissande kvinna i en bilkö samt många olika grader av nederbörd.

Väl framme i hembygden dröjde det inte längre än till den första whiskyn på groggverandan förrän svärfar hämtade gitarren och jammade i gång The Whos Boris the Spider för att sedan ta requests. Och på den vägen lär det väl bli hela långhelgen. Tristare kan man ha det.


Åtgärder

Information

3 responses

14 05 2010
30+

Får man rekommendera ett uppdrag? Att sprida kunskapen om hur man uttalar r långt fram i munnen? Det skulle behövas i den där landsändan.

14 05 2010
Ron Obvious

Jag har provat detta utan framgång. Men det är inte helt otänkbart att misslyckandet berodde på att jag gjorde det med Eddie Meduza-citat: ”Ni ska ha tungspets-r när ni talar, TALA!”

14 05 2010
Ron Obvious

”Vi vill inte ha era snobb-r”, genmäler sambon nu.

Kommentera

