Den ondskefulla soverskan

25 02 2010

Ni är säkert bekanta med, eller är, elaka fyllon, sjukt griniga på morgonen, eller förvandlas till den otrolige Hulken när edert blodsocker sjunkit under acceptabel nivå. Min kära sambo, däremot, är ett ont sovo. Aldrig tidigare har jag stött på någon som är så elak när hon sover. Det har hänt mer än en gång, mer än tio faktiskt om vi ska vara petnoga, att jag har glidit ner mellan lakanen en stund senare än flickvännen och inlett, vad åtminstone jag har trott vara, trevliga konversationer för att sedan helt bryskt bli åthuten, eller kallad för gubbjävel.

Ett tag trodde jag att min flickvän led av någon sorts personlighetsklyvning eller schizofreni, ty det var så märkligt att hon aldrig tycktes minnas dessa nattliga påhopp gentemot min person. Tills det slog mig – det kan ta ett tag innan saker sjunker in i min tjocka skalle – att hon talat i sömnen. Att hon automatiskt grymtat på rätt ställe när jag pratat, vaknat till en skvätt, och då irriterat sig å det grövsta på mig såsom varande den som stört hennes allra käraste sysselsättning – sovandet. Jo, hon är förvisso en drömflicka.

Jag har haft funderingar på att spela in hennes grova utbrott, men misstänker att detta bara kommer att leda till mer av detsamma. Så jag härdar ut.


Åtgärder

Information

One response

3 03 2010
Daniel

Eller så intar du klassiska soffan!

Kommentera

