Fölsedagstips

24 02 2010

I takt med att min 23-årsdag närmar sig får jag då och då frågor om vilka underbara gåvor jag skulle bli allra gladast av att få, men eftersom jag alltför sällan antecknar slika idéer blir jag oftast svaret skyldig. Men nu vet jag. Jag förstår nu vad som vore allra härligast. En gåva som samtidigt är en håva. Inget hem torde kännas tomt – särskilt inte i detta år av rojalistisk bröllopsyra – om det har begåvats med Drottnings Silvias bönbok illustrerad av kung Carl XVI Gustaf. Om ni undrade alltså.

Det är ju självklart att alla behöver en!


Åtgärder

Information

11 responses

24 02 2010
Messa

Men VEM ÄR DU?

:gråter:

24 02 2010
Ron Obvious

En fantastisk pojkvän som råkar gilla kitschig litteratur. *pöt*

24 02 2010
Messa

”Royalist – javisst”?

24 02 2010
Ron Obvious

Sånt där får du inte ens skoja om.

24 02 2010
sienna

Ska du ha en bild på kungafamiljen uppsatt på dass också? *rädd*

24 02 2010
Thomas Eugen Gunnar Öst

Nog för att jag ofta har tänkt att somligt kan vara ”bra därför att det är dåligt”. Men den föreslagna gåvan är bara alltför morbid för att rimligen kunna tilltala någon. Eller? Finns den överhuvud taget?!? (Kan inte bestämma mig för om jag vill att den skall existera eller inte.)

Nej, nu har jag beslutat att Ron Obvious har behagat ge oss en riktig klassisk långlögn. Ungefär som när jag själv påstod mig ha bildat ett coverband i vilket jag var basisten. Under det att jag hittade på det hela trodde jag nästan på det själv…

24 02 2010
Ron Obvious

Vilken misstro! Jag har ju till och med bifogat en länk till AdLibris nätbaserade inköpsställe. Det bizarraste med boken tycker jag snarare är att knugen själv tycks ha tjatat sig till att få bidraga med sina egentagna fotografier – säkerligen stämningsfulla och högsvenska allihop.
Jo, boken finns förvisso, och är egentligen inte märkligare än till exempel Björn ”Ricky” Bruchs 600 sidor tjocka epos ”Gladiatorns kamp – Dramat om sanningen bakom rubrikerna om en ännu levande legend”, utgiven på eget förlag och, enligt uppgift, begåvat med divergerande typsnitt i varje kapitel samt ett öppet förhållande till grammatik och kommatering. (Vilken jag också högt önskar mig.)

24 02 2010
Ron Obvious

Förresten – vilka band hittade du på att ni gjorde covers på?

25 02 2010
sienna

Ricky Bruch är förståeligt. Men knugafamiljen. Aldrig. Du med oss skämta aprillo. Eller behöver genomgå en stor psykologisk undersökning.

25 02 2010
Ron Obvious

Äsch. Det är ju inte så att jag tänker läsa den. Bara ha den i bokhyllan, där den kan stå och glänsa och vara en excellent konversationsstartare.

8 03 2010
Fnurp

Hmm… du backar…

Kommentera

