Svartsjukedramat

22 02 2010

Min sinnesstämning är dunkel. Jag är rädd.

Hotfulla ord har slungats i min riktning. Kaniner riskerar att kokas. Ty jag tycks ha fått mig en stalker.

Det hela började i förmiddags. Helt oskyldig och tämligen lätt i sinn återkom jag till mitt skrivbord efter ett möte. Och fann något ytterst besynnerligt. Där låg en lapp. En bizarr lapp. En lapp som signalerade ohälsa och tråkighet. Det var en svartsjukelapp. Och den var uppenbarligen riktad till mig.

Den onda lappen

Och jag, jag förstod ingenting. Jag kände inte ens igen namnet på den person vars sjuka svartsjuka någon funnit det mödan värt att varna mig för. (Det var alltså inte Marie I Växeln, som sambon omedelbart började spekulera i). Men spännande och lite pirrigt är det. Är min tid kanske räknad?


Åtgärder

Information

Kommentera

