Söndag morgon

7 02 2010

Flickvännen väckte mig med en lång historia om vad som skulle hända om vi gjorde slut. På dialekt (närkingska och värmländska). Ramhandlingen gick ut på att jag skulle bli ”Runkfarbrorn” som åkte land och rike kring på en flakmoppe och gjorde folk obekväma samt skrämde barn. Jag undrar om det är en del i hennes plan att få en ring på sitt finger.

Plotten (och närkingskan) var ganska svag, men i gengäld var dialogen entusiasmerande. Jag ger 3½ poäng av 5 möjliga.

Och det var i alla fall en bättre morgonritual än gårdagens, då jag väcktes av tre identiska SMS från Expressens hårdrocksskribent Martin Carlsson, som informerade mig om sitt nya nummer. Vilket var oväntat främst för att jag aldrig, så vitt jag kan minnas, har träffat Martin Carlsson- Även om han säkert är en trevlig prick.


Åtgärder

Information

Kommentera

