Korv och ost – together at last!

24 01 2010

Den trogne läsaren av En ond plats känner sannolikt redan till att jag i åratal har kämpat för att hitta sätt för att förbättra min korvupplevelse. Inte för att det är nåt fel på de korvar jag redan inmundigar, utan för att jag känner att den borde gå att förbättra ännu lite mer. En dröm jag länge närt är att hitta ett acceptabelt sätt att blanda korv med hårdost. Eftersom korv är gott och hårdost är gott säger ju logiken att korv tillsammans med hårdost är löjligt gott. Förvisso finns det ostkorv (och den som säljs till hutlösa priser i Söderhallarna är värd varenda krona) men det är lite fusk. Vad jag är ute efter är den smälta ostvarianten som funkar så bra med hamburgare, men desto sämre med korven.

Och så, i går, kom den självklara lösningen. Fondue! Sambon forskade recept hela dagen medan jag letade rätt på den fonduegryta som jag efter visst besvär hindrat henne från att slänga när vi flyttade ihop. Sen hittade vi ett paket färdigpreppad ostmassa för fonduebruk som gjorde alla recept överflödiga.

Och sen, sen doppade jag mina ölkorvar i smält ost. Och avnjöt dem muntert smackande. Blotta tanken på vad det var min munhåla fylldes med fick den att darra som inför en särdeles explosionartad orgasm. Ost och korv – together at last!


Åtgärder

Information

2 responses

24 01 2010
sienna

Var det så att korven knullade i munnen på dig?

24 01 2010
Ron Obvious

Ja. JA!

Eh, egentligen var det inte så fantastiskt gott, det var mest själva tanken på att korven och osten äntligen fått förenas som sände de största njutningskänslorna.

Kommentera

