Järtecken

15 01 2010

Det började med en ruta i går kväll. Rutan för ålder 35-45. Det var den jag var tvungen att kryssa i för att behålla min trovärdighet. Ytterst obehagligt. Sen läste jag citatet. Douglas Adams lär ha sagt, appropå teknologi, något om att allt som finns när vi föds anses vara naturligt, att allt som uppfinns när vi är unga gör oss imponerade och fascinerande och att allt som uppfinns efter att vi fyllt 35 är emot naturens ordning. Varför var han tvungen att välja  just 35?

Och idag häpnade Nöjesreportern när hon blev varse om min ålder. ”Men du är ju… ung, hur kan du vara tio år äldre än mig?”

Så, ja. En ålderskris är sannolikt på väg.


Åtgärder

Information

2 responses

16 01 2010
Ludde

Hahahahaa, gubbjävel!

16 01 2010
Ron Obvious

Jag är fortfarande yngre än dig, farbror.

Kommentera

