Den trevliga flickvännen

11 01 2010

Jake the Snake hade inflyttningsfest i lördags och jag tog, lätt skräckslagen, med mig sambon för att möta kollegorna för första gången. Där, bland 35 hipsters i en tvåa söder om Söder, häpnade hon över den enorma koncentrationen av ironisk ansiktsbehåring och illasittande t-tröjor, medan kollegorna i sin tur häpnade över att min flickvän ”är så trevlig”. Vilket, utgår jag ifrån, ska tolkas som en överraskande upptäckt då det står i sådan skarp kontrast med min egen oerhört begränsade sociala kompetens. Hon berättade även att hon äger mitt skägg. Tydligen.

Jag minns inte så noga eftersom jag blev oerhört onykter. Oerhört onykter är kanske det sista man ska bli tillsammans med sina jobbarkompisar, men jag utgår från att flickvännen höll mig i schack så gott det gick. Det var i alla fall ingen som verkade vilja ge mig stryk på jobbet i dag.


Åtgärder

Information

Kommentera

