Vi tittar på tv

3 01 2010

Om jag inte visste bättre så skulle jag säga att julledigheten blir kortare för varje år. Fast det stämmer ju inte eftersom det här är första året på länge som jag inte dragit in stora pengar på att jobba natt på kvällstidning på årets rödaste dagar. Men det känns ändå som ett fruktansvärt svek att jag måste tillbaka till jobbet redan i morgon.

Det är förmodligen därför jag provoceras så väldigt av Project Runway, som Messa har zappat fram på teven. I dag ska designer-wannabearna göra piffiga runwalkkläder av papper. Tidningspapper, om vi ska vara petiga. Varpå en man som ser ut att hitta Jeeves, som tydligen är nån form av tävlingsledare, håller ett värdigt litet tal om pappersklädernas ärorika historia.
”Kläder i tidningspapper har en stolt historia. Så tidigt som 1969 presenterades dessa vackra kreationer [bildcollage] och till den här kollektionen hörde även papperssandaler.”
Och han gör det utan att dra på munnen det minsta.

Jag vet inte om jag borde hånskratta åt Jeeves eller hylla honom för ett fullständigt genialiskt lur. Det är så svårt med humor ibland.


Åtgärder

Information

Kommentera

