Jul-faux-pas

27 12 2009

…så jag och sambon gick skilda vägar under julhelgen, hon till sin familj och jag till min. Som traditionen bjuder var det en helg i det dästa slappandets tecken, då och då avbrutet av hurtigt promenerande. Coronne med whisky samt Watts julspecial på Eurosport är de nya traditionerna. Jag fick saker jag ville ha i julklapp och både gubbkepsen och getskägget mötte oväntat positiva reaktioner.

Men på tågresan hem gick plötsligt saker oförklarligt fel. Närapå relationsdödande fel. Ty jag lyckades glömma Messas Fogelströmbok – den fjärde i ordningen i en komplett uppsättning i Albert Bonniers förlags nytryck från 2001 – på tåget. Så min tillvaro är numera en jakt på ersättare.

Borta!


Åtgärder

Information

One response

27 12 2009
Messa

Det här kan vara en så kallad ”deal breaker”.

Kommentera

