Julfest – post mortem

15 12 2009

Antal öl druckna: 6
Antal andra alkoholhaltiga drycker inmundigade: 6
Antal legendariska firmafestskandaler begångna: 0
Arbetshastighet påföljande tisdag: Låg till medel

Summa: Acceptabel grad av onykterhet, förnöjsamhet och baksmälla. 4 av 5.

Värst gick det för Tom of Poland som helt orutinerat lämnade plånboken i jackan där den inte var kvar senare på kvällen. Själv lyckades jag, på okänt sätt, någon gång under kvällen bryta av mitt Visa-kort, men det funkade lika bra att betala öl med för det. Reb avslöjade att hon stött på ett gammalt intervjuoffer på en fest och blivit hårt – men misslyckat – raggad på. Och Marie i växeln lurade mig på ännu en utlovad sista dans, den lilla dansslampan. Vad gäller boulen är jag inte helt säker, men jag tror att vi kom sist.

Kvällen avslutades traditionsenligt med bindgalen karaoke till stängningsdags (vilket, tur nog för oss, var redan klockan 11). Tydligen var min och Big Reds publikfriande version av Sweet Dreams i Marilyn Manson-version ett framträdande som det kommer att talas om i eoner. Fast jag vill bestämt hävda att Jake The Snakes imitiation av en ung och slank Joe Cocker i Whitney Houstons I wanna Dance With Somebody inte heller gick av för några hackor. Jag har det till och med förevigat i rörliga bilder, men enär han fortfarande är min chef i några veckor till har jag beslutat att beröva omvärlden från att ta del av denna upplevelse.


Åtgärder

Information

Kommentera

