En etikett på vett

12 12 2009

Här hade jag tänkt berätta den pinsamma historien om hur jag förra helgen bjöd in Doktor Öst med familj på glöggkalas på fyllan. Vilket jag alltså snabbt glömde bort. I morgon skulle de ha kommit, men nyss hörde han av sig och avbokade, så ingen skada är skedd. Jag som tyckte att jag var så finkänslig som inte ville bjuda hit folk på fyllan, bara för att tydligen göra det ändå.

Vad säger förresten etiketten om fylleinbjudningar? Är de OK om de gäller andra än grabbgänget? Jag tycker att det verkar tveksamt men har hört andra som är förbehållslöst för.

Grabbgänget var för övrigt här i går för att se på In Flames, och förvarnade i vanlig ordning när de redan kommit på plats och börjat öla. Jag tittade förbi på några kalla i alla fall (men först efter att tvingas mobilsurfa in på Facebook, hitta ett aktuellt telefonnummer, och därigenom ta reda på varför de inte var där de skulle vara) och tog del av det senaste skvallret från Gnällbältet. Det är lite obehagligt att jag har yngre kompisar vars barn redan börjat dricka folköl och ligga på höskullar (OBS – spekulation). Lite obehagligt eftersom det kan ge sambon idéer.

Åtgärder

Information

Kommentera

