Saker som min flickvän tycker är roliga

16 11 2009

Som en del av er redan känner till så är min flickvän indoktrinerad sedan barnsben till att ytterst motvilligt lyssna på musik som är yngre än hon själv (såvida den inte spelas av muskulösa nordamerikanska män i djurhudar). Jag har i regel inga problem med detta. Men på sistone har jag upptäckt liknande tendenser när det kommer till humor. Vilket jag tycker är lite obehagligare.

Det är möjligt att jag lider av cynisk von Oben-attityd men jag måste ändå undra – är det verkligen OK att, år 2009, recitera och skratta åt ”grön asfalt”?


Åtgärder

Information

5 responses

16 11 2009
fredrikisa

Det där tyckte jag också var kul. 1984. Då var jag inte gammal och det var ett uselt humorutbud.

16 11 2009
Messa

Många saker var bättre förr. Luggen till exempel. Sven Melandes lugg är i världsklass.

16 11 2009
Ron Obvious

Jag tyckte förstås också att Nöjesmassakern var veckans höjdpunkt 1984. Jag tyckte även att Status Quo var ett fräckt band och att den där Carola Häggkvist var en fabulös tös. Inget av detta gäller, behöver jag kanske inte påpeka, 2009.

18 11 2009
LaKex

Fantastiskt skojigt! HAHAHA!

18 11 2009
Ron Obvious

Pfft! Du är ju partisk!

Kommentera

