Puh

5 11 2009

Jag har nu jobbat 28 timmar de senaste två dagarna. Men är rätt pigg ändå. Ty jag gillar mitt jobb, och i kväll var det äntligen deadline för den nya layouten. Som jag förutspår kommer att bemötas av läsarna med ett unisont men fy fan vad ful och trist, ty folk har svårt för förändringar och reagerar i regel alltid så till en början.

Och tidningarna kunde förvisso ha varit snyggare, men en senkommen kukmätartävling mellanchefer emellan omintetgjorde de förbättringar hufvudstadsredaktionen jobbat fram under flera veckors sena möten, med mycken övertid som följd. För det är inte fråga om snyggt och fult utan om lojalitet till koncernen och Stockholm ska fan inte tro att de kan göra som de vill och det är nog bäst att vi har ett uppföljningsmöte om det här i nästa vecka, eller hur det nu var. Jag slapp bli inblandad i bråket. Jag behövde bara göra om de där 50 sidhuvudena på deadlinedagen av layoutändringen som har planerats i flera månader.

Men Redaktionsbilden slapp jag inte. För en fotograf kan det näppeligen finnas något värre uppdrag än att behöva föreviga i grupp, ty vilken bild man än väljer så kommer någon att se ut som en mungo. Och vi är fan inget fagert gäng till att börja med. Under veckan – bilden togs redan på måndag morgon (och varför så många företag väljer att ta fotografier som kan följa med en person i flera år en måndagmorgon har jag fortfarande inte lyckats förstå) och under dagarna sedan dess har jag blivit kallad allt från galen seriemördare till ondskefull pirat och skäggapa (och ”jättefin”, märkligt nog, av vikarie-Reb) och det var även långt gånget tal om att ta om bildjäveln. Men det visade sig omöjligt att samla alla samtidigt igen, så nu får vi leva med den. Redaktionens egen Köpingsbild.

Fast nu har jag druckit släppfestöl så nu skiter jag i det.

Åtgärder

Information

3 responses

9 11 2009
sienna

Du fattar väl att ett sånt här blogginlägg inte kan skrivas utan att även publicera den omnämnda, hajpade bilden?

Ropen skalla – Köpingbild åt alla!!!

9 11 2009
Ron Obvious

Jag har den ju inte till hands. Ej heller äger jag rättigheterna till den, och det skulle förstås aldrig falla mig in att begå upphovsrättsintrång. *nejnej*

10 11 2009
sienna

Pfffft

Kyckling

Kommentera

