Om hur det är och hur det borde vara

1 11 2009

Min ljuvliga once-in-a-year-FM-frossa har inte blivit så underbar som jag hade hoppats. Ni vet hur det är – när man har nått en viss ålder så slutar man mer eller mindre att se fram emot saker. Man bara låter dem hända med jämnmod. Men för denna min alldeles egna FM-helg hade jag gjort ett undantag och verkligen sett fram emot den. Det är ju förvisso sällan nåt som blir som man tänkt sig, och jag antar att jag får skylla mig själv för att ha vågat vara förhoppningsfull för ett ögonblick. Med långhelg, sambon bortrest över helgen och med tydliga deklarationer redan veckor i förväg om att jag absolut inte vill bli störd eller ha nån som helst kontakt med omvärlden under denna lilla helg borde jag ha förstått att det skulle bli tvärtom.

Och det gjorde det såklart också. I stort sett varenda person jag känner har, som av en kosmisk slump, kommit på tanken att just denna helg vore det nog jättebra att prata lite med Ron Obvious. Och visst, det är väl trevligt och så. I teorin, när som helst annars, men inte just den här helgen. För man vet ju hur det blir. Alternativen är att tvingas sitta och lyssna på någon medan man har tankarna nån helt annanstans, eller att vara kort i tonen och försöka avsluta så fort som möjligt. Eller bara glömma att man hade egna planer (vilket jag hade hoppats få slippa innan barnen kommer åtminstone). Oavsett hur man gör så leder det (om man är något sånär mentalt sund, åtminstone) till dåligt samvete och tankar på just sånt som den sociala isoleringen skulle blockera ut, och så är helgen förstörd. Och du kan inte ens vara sur, för det är inte socialt accepterat att välja en hobby framför social samvaro, ens vid något enstaka tillfälle, det vore ju rent löjligt, och det var ju just därför den senare undanbeddes. Ain’t life a bitch?

Dessutom har spelat redan kraschat för mig tre gånger. För detta borde någon dö.

 


Åtgärder

Information

One response

25 02 2010
Richard

Tjenixen!

Testa ett riktigt utmanande spel som http://www.freekick.org (istället). Det kraschar inte i alla fall😉

Kommentera

