If you build it they will come

24 10 2009

Messa och Sexet tjuvstartade redan i torsdags och var närmast i extas, trots att de hamnade mitt i ett potentiellt branddrama (som visade sig vara ett falsklarm) och manades att lämna premisserna. I dag var det min tur att kolla in den nya Liljeholmsgallerian och, jodå, jag gillart. Messa var lite besviken över att det inte fanns någon Lush-butik, å andra sidan kan man inte klaga över att vi äntligen fått en Subway på gångavstånd. Det lär bli en del mackor framöver. Lika mycket gillade jag inte att precis alla andra också beslutat sig att samlas på samma plats samtidigt, och att de dessutom helt tycktes sakna galleriaetikett, och således irriterade oss genom att stå framför rulltrappor och gå i zickzack och diverse andra dödssynder.

Även Ica Maxi i källaren var rena drömmen. Slut på 500-kronors matkassar på Coop nu. Ty Icas ost och korvbås är vårt nya hem. Jag är ju en stor vän av korv. Under min singeltid i Örebro gick det sällan en vecka utan Kumlakorv och pasta på menyn. Sen flyttade jag till Göteborg och insåg att det var nästan omöjligt att få tag på Kumlakorv där (eller ens få folk att förstå vad Kumlakorv är för nåt), varför mitt missbruk började styras över till chorizo och dylika kryddkorvar. Numera kan jag, om behovet blir för svårt, köpa ostkorv i Söderhallarna för 40 spänn slangen. Det är värt det, jag lovar.

Jag gillar även ost, och har länge fantiserat om olika sätt att blanda ost och korv för att på så sätt förhöja min korvupplevelse ännu mer. Jag menar, man kan ju med fördel linda bacon runt korven, så varför skulle man inte kunna göra samma sak med ost. Och så i dag knäckte flickvännen gåtan – man lindar helt enkelt osten först och sen baconet över. Så får baconet, vår gamle vän, hålla osten på plats. Så enkelt, men ändå så genialt. Det här kan komma att revolutionera min kosthållning ännu mer än min legendariska chipspizza med bea, sanna mina ord!

Däremot, det medger jag, känner jag mig ännu inte redo för en bacon och ostrulle.

bacon-and-cheese-roll


Åtgärder

Information

Kommentera

