Angående pubesfrisyrångest

19 10 2009

Många fåfänga personer har kommit fram till mig på stan på sistone och oroat sig inför kommande operationer och våndats för att misslyckas med att göra gott intryck. Det här, har jag förstått, är inte helt ovanligt i dagens sekulariserade samhälle. För att till exempel citera en lös bekant, helt utan dennes vetskap och tillåtelse, inför ett icke scrotum-relaterat ingrepp under vilket kirurgerna plägade gå in via scrotum: ”Mitt i all nervositet och oro har jag ändå orkat bry mig om något så banalt som underlivsfrisering. Eftersom jag ju kommer att ligga blottad där i morgon och de ska rota i ljumsken, så kände jag plötsligt jättefåfängt att jag måste ansa och putsa lite där nere. Jag hade till och med i lite överbliven toning för att det skulle vara en jämnare färg!”

Han, precis som jag, levde under förvillelsen att sjukhuspersonal, precis som jag, värdesätter ett prydligt yttre och gärna orerar om olika pubesfrisyrer under sin lunchrast. Att man – självklart – behandlar den välfriserade, prydligt groomade en smula bättre än den vildvuxne, pungsvettsdoftande. Inget kunde vara mer felaktigt. Tydligen är de mer av typen barsk bondmora utan tid eller lust för trams och ovidkommanden. Ty: ”Onödigt arbete. Den rejäla undersköterskan som förberedde mig för ingreppet hade inte tid att beundra min mellanbruna toning eller noggranna ansning, utan körde obarmhärtigt in en rakapparat i båda ljumskarna och runtom och sparade således bara en liten hitlermustasch i mitten!”

Så nu vet ni. Frisör-Bobby – nej. Hitler – ja.

NEJ säger jag!

NEJ säger jag!

Mmgår fint.

Mmgår fint.

Gränsfall

Gränsfall


Åtgärder

Information

Kommentera

