Söndagsbrunch

18 10 2009

Efter att i flera år ha försökt införa begreppet ”stampuben på fredag” i det kollektiva medvetandet hos mitt umgänge tycks det nu ha blivit alternativt napp. I form av söndagsbrunchen. Vilket innebär 2-3 timmars lågintensivt svullande (vilket, tror jag, kommer att bli särskilt uppskattat vid s k bakfylla) under högintensivt skvaller, sisådär en söndag i månaden. Söndagsbrunch har vi, helt genialiskt, valt att benämna fenomenet.

*nom nom*

*nom nom*

Det fina med söndagsbrunchen är att man, när den är avklarad, kan ägna resten av söndagen åt att göra just ingenting. Utan samvetskval. Det dåliga är att jag, efter tvenne sena avhopp, återigen blev ensam snubbe och därmed lovligt byte i en gissa bögen-setup. Vilket jag tycker är lite orättvist. Och att de ekologiska ”yogabyxor” jag, i ett ögonblicks svaghet, köpte på Granit och bär i detta nu är aningen för feminina i sitt stuk för att det ska kännas bekvämt är bara ännu en pusselbiti den uppenbara konspirationen.


Åtgärder

Information

Kommentera

