She pokes me so hard it’s freakin’ criminal

13 10 2009

Pst/Q och grabbarna i Mobbade Barn Med Automatvapen skaldade en gång om att deras rim var så hårda att de bröt mot Geneve-konventionen. Ett ganska suspekt påstående kan man tycka om man är lagd åt det skeptiska hållet, men i dag läser jag å andra sidan om kvinnan som arresterats för att hon Facebook-puffat fel person. Så nu vetefan vad jag ska tro.

Jag utgår från att domaren har Facebook. Och hoppas i smyg på en framtida Vardagsirritationsbalk med hårda straff.

(UPPDATERING: Nu har Aftonbladet snappat upp storyn, för er som är svaga på änglarnas språk.)


Åtgärder

Information

3 responses

13 10 2009
30+

Nja, nu hade hon ju restraining-order på sig och fick inte kommunicera över huvud taget med kvinnan hon ”pokade”. Då kan man ju haja grejen. Hon hade väl inte ens fått skicka en brevduva…

13 10 2009
Ron Obvious

Jo. Det läste jag förstås. Men hur kul blir det då egentligen?
Sen kan jag inte låta bli att undra hur paranoid Den Utsatte är om den upplever en Facebook-poke som traumatiskt, eller, alternativt, vad i helvete pokerskan hade hittat på förut för att uppnå den reaktionen. Det är en ganska otillfredsställande artikel på det sättet.

13 10 2009
30+

Jag såg framför mig saker i stil med kokade kaniner eller diverse mordförsök.

Kommentera

