Hösttröttheten

9 10 2009

En av de intressantaste nyheterna den senaste veckan är den om att Nestlé beslutat att sluta köpa mjölk av diktaturen i Zimbabwe. Varför, kan man fråga sig, har detta de senaste årtiondenas konsekvent obehagliga livsmedelskonglomerat bestämt sig för att sluta göra avskyvärda affärer? Jo, för att det har skrivits så mycket om det i media, vilket har lett till ”hård internationell kritik”. Varför ett företag som indirekt mördat barn i decennier (för att inte tala om hur de porrchockat oskyldigt, gudfruktigt folk, låtit barnarbetare bygga deras Daim och stoppat glas i barnmaten eller förgiftat deras mjölk, för att bara nämna några illustra exempel) plötsligt bekymrar sig över sin image är sannerligen en gåta.

Det här, och svårigheterna i att faktiskt försöka bojkotta ett företag som har hundra olika tentakler med olika namn, är något jag skulle vilja djupdyka ner i, men det är höst nu. Och med hösten en märklig känsla av att tiden liksom går mycket snabbare än under sommarhalvåret. Hur ska någon hinna med de stora frågorna efter att man har jobbat, sovit, skitit och kanske legat lite i farten när det är så, jag bara frågar.

Inte heller har jag tid att gotta mig i hur de, i sina ”promotionkampanjer”, så moraliskt upphöjda musikbolagen (som jag buntar ihop dem som av ren lathet) själva har visat bättre än väntat på att bryta mot sina omhuldade lagar, att dryga mig över Texashålan som tyckte att det var alltför sataniskt att använda sig av uttryckt ”hello” varför de per dekret övergick till det betydligt frommare ”heaven-o” (jodå, det är tydligen ingen skröna), eller ens den skönaste skrönan av alla – den om den hemliga lesbiska byn i Norrland.

Lesbian wannabes?

Lesbian wannabes?

Däremot har jag alltid tid över till att skicka min uppskattning till alla fans av dvärgar i badrum där ute. Yes, we’ve got ’em!

Notera också att ingen har sökt på Gary Sundgren på två hela dagar! Jag är orolig!

Notera också att ingen har sökt på Gary Sundgren på två hela dagar! Jag är orolig!


Åtgärder

Information

2 responses

9 10 2009
Ohängd

Asså.
Obetalbart.
Var faan har du fått tag på den bilden? Jag måste veta🙂

9 10 2009
Ron Obvious

Jag snodde den från en tråd om Den lesbiska staden på ett forum. Ursprung okänt.

Kommentera

