Saker som nördar pratar om efter att du har slutat lyssna

5 10 2009

Om nu någon mot förmodan har noterat att jag mest har alibibloggat substanslöst trams på sistone så kan jag meddela att det finns en förklaring till detta. Det hände sig nämligen så att årets höstförkylning drabbade mig i lördags, då jag och flickvännen shoppade loss i äcklusiva Sickla. Varpå jag blev alldeles trött och kinkig och inte alls något trevligt sällskap, och som ni förstår ledde denna kedja av tillfälligheter fram till att jag fick tillåtelse att spela Football Manager.

Jag har alltså inte ens startat mitt favoritspel sedan jag blev med sambo, om ni kan tro det, vilket förvisso har lite att göra med att jag i min senaste save lite äventyrligt har försökt införa stenhård press och understöd i Brasilianska ligan. Vilket, lite mindre otippat, har gått sådär. Men i lördags tog jag upp tråden igen och vips så hade sex timmars samliv försvunnit ur våra liv. Inte blev det bättre av att jag råkade se (och med ”råkade se” menar jag att jag målmedvetet letade upp FM-gurun Miles Jacobsens blogg) att FM2010 (ute i slutet av oktober *wink wink nudge nudge*) kommer att låta spelaren skapa egna ligor i seriepyramiden.

Det låter kanske inte som något att hetsa upp sig över, men, tro mig, för en gammal rånördig LLaMa är det svårt att tänka sig något mer spännande än att äntligen få möjligheten att utforska Driffield & District League, Southend Borough Combination eller Division 6 Södra Närke. Faktum är att för för en gammal rånördig LLaMa känns det plötsligt inte ens lika förlamande hemskt att tänka sig att plötsligt få sparken och bli dumpad någon gång under vinterhalvåret.

I teorin förstås.

I teorin är redan Hidingsta IK och Richmond Raith Rovers halvvägs till Champions League glory.


Åtgärder

Information

2 responses

5 10 2009
30+

Shiiiieeet. Du är värre än jag.

Respect!

5 10 2009
Ron Obvious

…skrev han med en blandning av avsmak och respekt?

Kommentera

