Ett rasande spännande tillägg om ett eventuellt skägg

4 09 2009

…så semestern var plötsligt över och morgonmötet ägnades åt att diskutera mitt ”skägg”. ”Ett skägg ger karaktär åt ett ansikte”, påpekade Bajaren. Jake the Snake, för dagen i en tunn mustasch, höll med och tillönskade skägget en ärofylld famtid. ”Men sticks det inte?”, undrade Big Red, medan Lillvikarien var lite mer försiktig: ”Men… hade du sådär mycket skägg innan semestern?” På det hela taget mottogs mitt ludna nylle genomgående positivt, vilket egentligen inte borde förbluffa mig så mycket som det gjorde med tanke på hur mycket tveksam ansiktsbehåring som skådats på redaktionen genom åren. Och när jag tänker på saken så finns det nu inte en enda manlig journalist inom väggarna som inte ståtar med någon form av skäggväxt i sitt anlete. Jag har bara inte tänkt på det förut.

Och med den cliffhangern ur vägen ska jag bege mig för att hämta hyrbilen inför helgens road trip till en plattare del av Sverige.


Åtgärder

Information

Kommentera

