Rosa gullesambobloggen II

28 08 2009

Samboexperimentet fortskrider med nya spännande erfarenheter och upptäckter. Exempelvis går det rykten om att jag skulle prata i sömnen. Jag vet inte riktigt om jag ska tro på det utan handfasta bevis. Varför skulle jag gny ”Anställ mig då!” i bedjande ton mitt i natten? Det verkar ju inte klokt. Och den så (relativt) morgonpigga flickvännen har visat sig mänsklig på den punkten, då jag numera brukar hitta brödpåsar och gympaskor i kylen (nej, OK då, kanske inte det sistnämnda) när jag har släntrat upp.

Andra tecken på att den fria sorglösa tillvaron är över för mig är att vi plötsligt är uppbokade hela september ut. Utan att jag riktigt vet hur det gick till. Till nästa helg gör vi en road trip till min släkt. de vill ju så gärna träffa underverket och dela med sig av alla sina genanta historier om mig. Fadern, Systern och kanske eventuellt en sväng förbi den årliga veteranturneringen i innebandy (Den Fula Kusinen). Helgen därefter kommer Svärfar på besök – även han en stor ansiktshårskonässör. (Jodå, skägget är kvar!) Veckan efter har en kompis till sambon vägarna förbi och har också hon utlovats sovplats, och helgen efter det har vi fribiljetter till bokmässan som naturligtvis måste utnyttjas. Och mitt allt detta planerar flickvännen en Dublinresa samt en parmiddag med tema. Och jag som gladdes så över att Eurosport 2 börjat visa Bundesliga på helgerna.

(Foto: Expressen)

(Foto: Expressen)

I går kväll gjorde vi Bondegatan. Först indisk mat (och indisk öl) på Indira, och sen Kjell Höglund-kväll på Bonden. Vilket visade sig vara ett mysigt ställe. Som en hemmafest där jag hade valt musiken (och en massa konstiga hipsters kommit förbi objudna). Kjell själv kunde inte komma, men hans ande levde i de omsorgsfullt utvalda boktitlar med Höglund-tema som låg utspridda i lokalen. Dr Jekyll och Mr Hyde, Drömmen om Atlantis, Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö, Häxprocessen, etc. I baren såldes Holländsk Genever och Creme de Cassis. Men vi höll till godo med En stor stark. Såklart.


Åtgärder

Information

3 responses

28 08 2009
Messa

Meh, nu låter jag som värsta parmiddagsfreaket. ”Med tema”. Det var ju för din skull! Du älskar ju kåv. Jag kan vara utan.

Hrmpf.

28 08 2009
Ron Obvious

Jag älskar kåv. Vi kan ha hur många parmiddagar som helst bara kåv är bjuden.

28 08 2009
Messa

Jag hoppas att kåv blir portad.

Kommentera

