Semesterskägg

27 08 2009

På den femtonde dagen börjar jag tvivla. Stråna har blivit tillräckligt långa för att börja bilda små lustiga virvlar i mitt anlete och flickvännen börjar fnittra galet så fort hon kommer i kontakt med mitt skägg. Som tydligen kittlas nåt alldeles överjävligt. Fortfarande kan jag dock sova på mage utan att det känns obekvämt. Den rödlätta färgen framhäver glesheten och uteliggarlooken på kinderna, men själva mustaschen skulle jag nästan kunna komma undan med som den är.

Dessutom tänkte vi gå på lokal i kväll, lyssna på den store vispoeten Kjell Höglunds verk, och vid tanken på detta misströstar jag en smula, skickar tankar mot hyveln. Vad spelar mitt skäggexperiment för roll, det kommer ju ändå att ryka till första arbetsdagen. Å andra sidan torde väl Söder vara det område som har högst tolerans gentemot löjligt ansiktshår. Jag behöver bara hävda att det är ironiskt. Jag får se hur jag gör.

Kiss-skägg. Som toaring fast ändå inte.

Kiss-skägg. Som toaring fast ändå inte.


Åtgärder

Information

5 responses

27 08 2009
Fnurp

Klart du ska ha behåring i ansiktet !!!! Inte bara inuti näsan, utan under den också! Häromdagen åt jag hemgjord korv special (ja ja, seriöst nyttigt) och fick fulla mustachen med ketchup, senap och potatismos. Ölskummet som sedan fastnade där räckte inte till för att lösa upp geggan.

Lite äcklad blir man men om Tom Selleck i Magnum är förebilden (eller kanske Loket Olsson säger en del elaka människor) får man ju stå tu med en del.

Aldrig har det gamla ordspråket passat så bra:

Vill man vara hott får man i muschen tåla lite gott…

Såååå… min vän, kämpa på…

27 08 2009
Fnurp

Ellrer som vi medelålders män säger:

Det man inte har på huvudet får man ha i örat/näsan/röven/…/ansiktet

The second left… some ppl call it right..

27 08 2009
27 08 2009
Ron Obvious

Tom Selleck är inte att förakta, eller för den delen Burt i sin glans dagar, men förebilden är snarare Sam Elliott. Nonchalant slokstache. Till detta hatt.

(Tills vidare tänker jag dock påstå att det får växa fritt enbart för att ge plats åt nya, maffigare James Onedin-hockeyklubbor.)

27 08 2009
Ron Obvious

Sven Otto. Killar som heter Sven Otto kan aldrig ha Sam Elliott-mustasch. De får nöja sig med Den Halva Skepparkransen – en s k Hatte Furuhagen. (Till detta hatt (liten)).

Kommentera

