Könsroller

10 08 2009

I kväll cementerar vi könsroller. Sambon har fiffat sängöverdrag och slängt ihop en moussaka medan mannen i huset (det ska alltså föreställa jag) har jobbat för brödfödan. Och ikväll har jag ordnat multimediaunderhållning medelst en ny fräsch HDMI-kabel och försökt exportera sambons Windows Live-blogg till WordPress, till ljudet av hennes hjälplösa stön.

(OK, det sistnämnda gick inte så bra som när jag gjorde det åt mig själv, så jag får väl kompensera med… tja, förspel eller nåt. Då blir hon nog glad, lilla gumman.)

Ugh. Ugh!

Ugh. Ugh!

Men imorrn blir det som vanligt igen. Då ska vi battla om vems lista över de 15 mest betydelsefulla böckerna som regerar. Jag tror att jag kommer att gilla det bättre.

UPPDATERING: Det verkar som om jag löste problemet ändå. Bra, då kan jag rapa och fisa i stället.