Kalsongkramaren

29 07 2009

Strax innan jag somnade i går kväll rullade min flickvän upp c:a en centimeter från mig, stirrade på mig med sina stora blå ögon och avkrävde mig på ett långt blogginlägg där jag noggrant redogör för varför jag älskar henne. Det kommer jag förstås inte att göra. Men en sak hon gör förtjänar förvisso ett älskvärt omnämnande, en sak uppskattar jag väldigt mycket. Hon skulle aldrig få för sig att torktumla mina småbyxor.

(Så att jag skulle få reda på det).

(Eftersom det skulle förvandla mig till ett ömkligt vrak).

Och det är inte så illa av en självutnämnt ”rätt medelmåttig kalsongtvätterska”.

Nä, men på allvar. En mörk dag för många år sedan tvingade omständigheterna mig att kasta in hela min fuktiga tvätthög i en torktumlare av industriell typ, vilket fick till följd att hela mitt kalsongbatteri (eftersom jag i princip inte tvättar förrän den allra sista, slitnaste, understa fillingen i lådan har gjort sitt) var mer eller mindre oanvändbart. Sorgliga är de fordom så stolta och fasta benkläder som fått sina delikata resårer knörvlade och förslappade. Ynklig är den man som tvingas gå med underbyxan slappt vilandes halvvägs ner på ena stjärthalvan. Fattig är den man som måste lägga ut för att ersätta en södertumlad kallinglåda. Svår är den ångest som uppstår vid blotta tanken på ens jaling i en torktumlare, skrikande, lidande…

Lyckligtvis har andra redan beskrivit vikten av detta, så, för att sammanfatta:
Fel.
Rätt.

Åtgärder

Information

4 responses

29 07 2009
30+

Bara så att vi reder ut en sak. Använd aldrig, aldrig, aldrig ordet småbyxa igen.

Om det upprepas kommer jag att gå balkanmaffia på din kropp.

29 07 2009
ron0bvious

Men? Om jag inte ens får vara språkreaktionär, vad har jag då kvar?

29 07 2009
30+

Tuttar?

29 07 2009
ron0bvious

Jag har tuttar. Det är annan sak jag uppskattar väldigt mycket.

Kommentera

