Två märkliga iakttagelser

30 06 2009

Vid fullmåne och värmeböljor kommer psykona fram, det vet man ju. I dag har åtminstone två anmärkningsvärda syner drabbat mig. Till att börja med hamnade jag bredvid entiteten Blondinbella på tunnelbanan på väg till redaktionen. Jag var förstås skeptisk till en början eftersom det verkade orimligt att hon skulle försätta sig i en situation där hon skulle kunna bli tvungen att sätta sig där en sosses rumpa tidigare gnidits. Men med sådana som henne är det lätt att kolla upp slikt och mycket riktigt kunde jag med hjälp av hennes blogg konfirmera både outfit och geografisk position för dagen. Hear my words: Ibland lämnar Blondinbella kotlettdjungeln och åker tunnelbana som en vanlig människa!

Senare på dagen flanerade jag igenom Gustaf Adolfsparken där det satt en kvinna på en filt och ägnade sig åt sin picnic-korg. Inget konstigt i det om det inte vore för att hon ackompanjerades av en violinist, som stod bredvid och gned med stor värdighet. Kvinnan satt i gröngräset och käkade lunch medan hennes personliga slav stod för bakgrundsmusiken. Det var så fint. Som i en film. För precis alla har ju någon gång funderat över vilken bakgrundsmusik de rimligtvis borde ha när de gör vardagliga ting, eftersom precis alla egentligen skulle vilja vara stjärnan i filmen om sitt liv. Well, vår picnickerska har testat det. Och min gissning är att hon gillade det.

I övrigt kan jag konstatera att den karma jag rekvirerade genom att tvingas på den obehaglige Nakne Mannen i söndags har börjat betala tillbaka, i det att det har visat sig helt omöjligt att ta sig förbi den lilla biten strand mellan tunnelbanan och mitt hem utan att konfronteras med okända kvinnors nakna bröst. Det är viktigt att det finns balans i tillvaron, förvisso.


Åtgärder

Information

5 responses

30 06 2009
Josef Boberg

Vad är det för fel på kvinnobröst befriade ifrån klädtrasor❓

30 06 2009
ron0bvious

Det är inget fel alls. Det var lite det som var poängen.

1 07 2009
Josef Boberg

Ahaaa…🙄

4 07 2009
Ludde

Du missar väl inte lagtempot i Touren på tisdag😉

24 07 2009
Mitt stora bloggavslöjande « En ond plats

[…] har jag inte särskilt mycket att komma med i den kategorin. Jag hade ett otippat (och ordlöst) möte med Blondinbella för ett tag sen och i går ölade och Ranelid-imiterade jag med Kjell Gren, som en del av […]

Kommentera

