Det helt överjävliga firandet

24 05 2009

Som jag skrev började fredagen med att jag blev erbjuden ett jobb. Den slutade med att en byxlös flicka låg på min nedspydda badrumsmatta och var smått medvetslös. Så det är väl rimligt att anta att tiden däremellan var ganska händelserik?

Egentligen inte. Vi började med sushilunch, jag, flickvännen och Sexet. Fortsatte till Kungsholmen för vin med Lila och gissa bögen på ett ställe och öl på ett annat. Där bestämdes det att vi ska segla i sommar och att Sexet definitivt borde ligga med Rockern, och att hon förresten redan borde ha gjort det för länge sen, vilket han även meddelades telefonledes. Det bestämdes också att vi kan ju åka hem till mig och käka lite för barskåpet är ju fullt och det är ju ändå inget på tv och klockan är ju inte så mycket.

Väl där fick någon den lysande idén att bjuda in den unga blondinen (som nog hellre vill förbli anonym än att figurera tillsammans med oss gamla depreveron) eftersom hon ju, som någon kom på, faktiskt bor alldeles i närheten. Till allas stora förvåning dök hon upp och hade med sig en del saftigt skvaller. Ja, sen minns jag faktiskt inte särskilt mycket – men kan konstatera att hela BiBen är urdrucken och att barskåpet inte längre är lika fullt – förrän blondinen hastigt bröt upp framåt morgonen, möjligtvis för att jag råkade förlämpa henne av misstag, och det, strax därefter, hördes hulkande läten från badrummet från en person som sedan bäddades ner i soffan.

På lördagen noterade jag stillsamt att det enda som är värre än en monumental bakfylla är när flickvännen är pigg som en lärka. Och att en bra grej med en kväll med Henrik Schyffert på tv är att man kan avsluta den med ett ironiskt samlag.
– Åh, den är så stor… Eller?
– Älskling, jag lovar att inte komma i ditt ansikte… Eller?


Åtgärder

Information

10 responses

24 05 2009
Messa

Jag kan tycka att vi måste ha minst ett ironiskt samlag varannan vecka. Eller?

24 05 2009
ron0bvious

Ja. Eller nej?

24 05 2009
Messa

”Tack”.

3 06 2009
30+

Å fy fan va bra. Ironiskt samlag. Det måste jag övertyga min fru om att ha.

Eller inte.

4 06 2009
ron0bvious

Jag ”önskar dig” lycka till!

8 06 2009
Fnurp

Intressant vore ett post ironiskt samlag. (en ironisk särskrivining, to amuse u Ron)

”Postironi är motreaktion till följd av överdrivet användande av ironi. Postironin uppstod under 1990-talets slut efter att den ironiska generationen vuxit upp.

Postironikern tar omvärlden på stort allvar och tar avstånd från cynism och sarkasm.”

9 06 2009
ron0bvious

Coitus post-ironicus? Jag kan fråga, men jag vill nog hellre ha ett surrealistiskt samlag i så fall.

9 06 2009
Messa

Jag har svårt att ta avstånd från cynism och sarkasm. Men ett lätt surrealistiskt samlag kan jag stå till tjänst med redan i midsommar.

10 06 2009
ron0bvious

Det låter härligt. Men postironin får vi nog kolla upp med samlagsassistenten först.

12 12 2010
Vi jubilerar! « En ond plats

[…] Det helt överjävliga firandet (Maj 2009) Allt du behöver veta, men inte vågat fråga, om det ironiska samlaget. […]

Kommentera

