Saker som irriterar mig just i dag

19 05 2009

I kategorin sjukt irriterande saker man inte vill råka ut för råkade jag ut för en i dag. Brev med handskriven adress är ju annars ofta en trevlig grej. Det händer inte så ofta att man får såna i dagens samhälle. Men när brevet är oklistrat och tomt är det avgjort mindre trevligt. Som det jag fick i dag. Med oigenkännlig handstil förstås. Nu väntar högst troligt flera veckors gnagande undran rörande avsändare och innehåll. Innan det till sist kommer fram att det t ex är Bajsmannen som kört ett ovanligt lyckat lur, eller nåt. Jag hatar det så mycket. Så ERKÄNN FÖR HUNDRA GÖBBAR, vem det nu är!

En sak jag inte har fått i brevlådan är däremot mitt röstkort, och detta naturligtvis vid en tidpunkt då jag är mycket motiverad att rösta i EU-valet. Om mina Googlekunskaper inte helt har svikit mig så var det i dag som de sista stackarna skulle få sina röstkort. Jag funderar på att sätta Ingvar P. på saken.

Vad övrigt är så utspelade sig ett kortare drama på gratistidningskonglomeratet i fredags, efter att jag hade gått hem. Min chef, han som ”ruttnade på skiten” för några veckor sedan och tog ut hela sin semester redan i maj, dök upp på redaktionen en snabbis och förklarade indirekt varför. Eftersom han sade upp sig. Och gick. Vilket är avgjort problematiskt när det kommer sisådär tre veckor innan Big Reds semester. Nån som är sugen på redigera lite tidning  i sommar?

Och hur var det nu den där LAS-listan såg ut..?


Åtgärder

Information

Kommentera

