Familjeporträtt

13 05 2009

För en obestämd tidsrymd sedan visade min vän Smurvlan, som är amatörfotograf, mig ett antal bilder av avklädd natur som hon hade tagit av hågade modeller. När jag av okänd anledning förtäljde detta för min flickvän så ville hon genast boka in en session för förevigande av ekivoka bilder. (Det var en sån period. Om jag inte minns helt åt skogen så skedde detta i samband med att jag skickade henne mitt konstverk Stjärthalva med nyans av pung – en del av min installation Kroppsdelsjulkalendern.) Tänk David Hasselhoff på fällen. (Oklart om jag då ska föreställa The Hoff eller hundvalparna.)

Jag vet inte hur man kommenterar en sån här bild

Jag vet inte hur man kommenterar en sån här bild

Dessa bilder, förklarade hon, som vi ska ta medan vi fortfarande är unga, vackra och fasta i hullet, ska vi förstora och hänga upp på sovrumsväggen. På det att inga ovälkomna gäster av misstag ska behöva känna sig välkomna. Eller hur det nu var.

Men om det nu av ohemul anledning icke skulle bli av så har jag några alternativa uppslag här.
Vi tackar Mitt eget jävla Narnia för uppslaget.


Åtgärder

Information

Kommentera

