Kulturfest

19 04 2009

Mitt bakrus börjar äntligen ge med sig nu. I går var jag nämligen bjuden på fölsedagskalas hos min kollega, vivören och lebemannen Kulturarbetaren. Vilket förstås var trevligt, en man i min aktningsvärda ålder gör sig sällan nya bekantskaper (särskilt om man, som jag, är uppvuxen i en by med 20 invånare och äger social kompetens utifrån detta). Även om jag misstänker att inbjudan mest berodde på min förtjusande flickvän, som dock inte var tillgänglig i går.

Kulturarbetaren tog emot i en spektakulär vit discokostym i Travoltastil, och jag fick äntligen äran att få träffa den enbenta 120 cm långa sambon. Spektakulär var även lägenheten – fyra rum och två våningar i centrala Gamla Stan. Värden tvingades svara på frågan om vem han legat med för att få den många gånger, varpå en av gästerna berättade om en värd på Mariatorget som faktiskt utfärdar lägenhetskontrakt i utbyte mot sexuella tjänster. (Det underlättar dock om man är en slank homosexuell man). Man lär sig varje dag. Efter de margaritas som sannolikt lade grunden till dagens dimmighet bjöd två av gästerna på spontankonsert i vardagsrummet. Eventuellt kan jag ha plågat redan nämnda flickvän med videoklipp från en inte helt klockren tolkning av Son of A Preacher Man via telefon.

Sen minns jag faktiskt inte så mycket mer. Jag tror att jag hade kul, och jag tror vidare att jag dansade iögonfallande till ABBA. Däremot är jag ganska säker på att taxichauffören blåste mig på alldeles för mycket pengar. A whole lot of hoot and just a little bit of nanny.


Åtgärder

Information

Kommentera

