En påsksammanfattning

14 04 2009

Nu kommer det ännu ett sånt där trist dagboksinlägg, så man kan med fördel snabbspola nu.

Jag måste trots allt erkänna att det är trivsamt att lämna vardagen bakom sig och spendera en vecka i Karlskrona då och då. Även om jag, av okänd anledning, alltid skadar mig eller får ont nånstans när jag är här (och då räknar jag inte könsrelaterade skavsår). Värst var det förrförra midsommar, då jag till följd av kreativa hantelexperiment var mer eller mindre förlamad i ena armen. Denna gång är det min vänstra handled som värker som vore den inflammerad, helt utan synbar anledning. Dessutom skrapade jag upp smalbenet när jag försökte hindra min resväska från att välta över en medresenär på bussen till Bromma. Det är som om någon försöker säga mig något som jag inte har för avsikt att lyssna på.

Till alla de hundratals människor som har anklagat mig för att förvandlas till ett däst slappo när jag är här vill jag, lite förnärmat, påpeka att att göra ingenting denna gång har inneburit grill och grogg i solen, öl i solen med det Fina Folket, en rejäl påskmiddag, storshopping i solen (jag vet inte heller varför en stockholmare ska behöva åka till provinserna för att få arslet ur och köpa vårjacka, skor och jeans, jag bara gör det), en solig tripp till Kalmar, Öland och den karlskronitiska arkipelagen under högläsning av episka Henning Sjöström-skrönor, samt Män som hatar kvinnor (helt OK), inte i solen. Det är klart att man blir ett slappo av ett slikt program.

Tyvärr måste jag resa hem redan i morgon. Tydligen måste jag jobba lite också. Det är så jävla orättvist.


Åtgärder

Information

Kommentera

