Resa

5 04 2009

En lätt våg av skam for över mig när jag kände hur det ömmade i armbågen och upptäckte att jodå, där fanns minsann ett litet jack. Jag hade alltså supit mig full och ramlat omkull. Jag är 35 år gammal. Jag kan bara försvara mig med att det hade varit en tung dag.

Vi begravde moster, tillika en gång i tiden barnvakt för mig och storasyster. Det var åldrande släkt som jag inte träffat sedan den senaste begravningen. Och vi försökte nysta i hur det egentligen låg till med saker och ting; åt vi verkligen upp favoritlammet Ludde, vad var det som hände den där gången då jag snubblade med en plastpinne i munnen, borde jag inte ha ett ärr i halsen? Och var det verkligen lämpligt för barn att leka bland skrotbilar? Minnen är bra, men man behöver uppdatera dem då och då.

caipirinha

Öl och hockey, och sedan ännu mer öl och caipirinhas och GT med Ludde (inte favoritlammet), och jag blev lite trött i huvudet och flickvännen fick motta osammanhängande booty calls. Och jag fick lite svårt med balansen. Dock vill jag bestämt svära mig fri från ansvaret från ölglaset som krossades – det hade aldrig hänt om inte tonåriga flickor i små hotpants tryckt upp sina rumpor i mitt ansikte hela tiden. Tydligen har Örebro förändrats en del sedan jag var där sist.

hot-pants

En trevlig nyhet också. Glidarkön har redan börjat betala sig. Vi har fått ett erbjudande om en trea i Solna. Tyvärr är visningen på en omöjlig tid, men jag räknar ändå med att vi står lite för långt ner på listan för att få den ändå. Kanske går det att skicka ett ombud?


Åtgärder

Information

Kommentera

