Stiltje

2 04 2009

I dessa onda tider får man göra vad man kan för att hålla sig över ytan, varför jag har ägnat de senaste dagarna åt att undersöka olika möjligheter att skydda mig och min dator från svenska Stasi. (Vilket i praktiken inneburit fem minuters läsande följt av två timmar italiensk 70-talssexploitation, fem minuters läsande, tre timmar forumdiskussion, och, jodå, så vidare. Bloggandet har jag hållit runt nivån noll minuter.)

Å andra sidan fick jag också ett erbjudande om att tjänstgöra en smula på gratistidningskonglomeratets Uppsala-bastion. Tråkigt nog var datumet i fråga redan dubbelbokat och därmed för vi upp antalet jobb jag har tvingats tacka nej till hittills under året till två. Finanskris – I laugh at thee.

Nu reser jag till Närkeslätten ett tag. Under tiden kan ju de som bryr sig om sånt börja fila på sin IPRED-skitlista, som tydligen ska börja med följande namn: Leif GW Persson, Jan Guillou, Håkan Nesser, Henning Mankell, Catharina Ingelman-Sundberg, Karin Wahlberg, Åsa Larsson, PO Enquist, Torbjörn Flygt, Ernst Brunner, Mia Törnblom, Andreas Roman, Katerina Janouch, Stieg Larssons dödsbo och Jens Lapidus. Inte för att jag nånsin skulle få för mig att uppmuntra andra till att bojkotta någon bara för att den anser att ens egen hypotetiska inkomst är viktigare än rättssäkerhet och demokrati och sånt. Alls icke.

Bilden är lånad av Satmaran

Bilden är lånad av Satmaran


Åtgärder

Information

2 responses

2 04 2009
Peter Ingestad (skåning!)

BLOGGTIPS. Jag är författare. Förutom poesi skriver jag noveller baserade på personlig erfarenhet av kyrklighet och psykvård.

http://nattljuset.blogspot.com/

– M v h, Peter Ingestad

2 04 2009
ron0bvious

Fantastiskt! Jag har alltid varit rätt nere med kyrklig psykvård.

Kommentera

