Gummi

28 03 2009

Det går sällan en dag utan att en Läkerol eller Extra Pastille passerar genom mitt matsmältningssystem, så mitt leende spretande förstås ut i mjugg när jag plötsligt fick ett mystiskt paket med avsändare Läkerol. Men all glädje varar inte för evigt och mitt paket visade sig innehålla något så ospännande som tuggummi.

Gummi, tugg-

Gummi, tugg-

Alltså, jag vill inte gnälla. Tanken är förvisso god. Vem är väl jag att klaga över en gåva? Det är bara det att jag inte är en tuggummituggare. Jag testade Läkerols variant i höstas och var inte särskilt imponerad. Att jag skulle tugga i mig 25 påsar är helt enkelt inte rimligt. Det kommer inte att hända.

Jag antar att jag skulle kunna ge bort dem. Men ännu hellre skulle jag vilja göra nånting med dem. Men vad gör man med 25 påsar exklusiva tuggummin? Ska jag kanske tugga ihop en ekivok tuggummiskulptur? Eller frysa ned dem och använda som kastvapen nästa gång byggarbetarna börjar tokborra i grisottan? Pyssla ihop ett piffigt halsband? Eller vad? Jag är, som alltid,  öppen för förslag.

Åtgärder

Information

3 responses

28 03 2009
Messa

Det är visst modernt att lotta ut grejer på sin blogg. Annars tuggar ju jag tuggummi.

28 03 2009
ron0bvious

OK, jag sätter upp ”ge dem till min kära flickvän” på listan.

28 03 2009
Messa

Du är för rar. Och tänk så populär jag ska bli!

Kommentera

