Vardagsondska

25 03 2009

Under våren har omständigheterna gjort att jag jobbar kvälls- och nattetid, något som är avgjort obra under det mörka halvåret. Det finns liksom ingen poäng i att ställa om dygnet de lediga dagarna då. Därför är det ytterst sällan man ser mig upprätt före klockan elva.

Men i morse spärrade jag upp ögonen redan klockan 7. Vaken i grisottan, hela morgonen att leva livet på. Jag valde att inte leva livet. I stället ägnade jag denna tid till att på olika kreativa sätt önska död, pina och analsprickor på de som väckte mig. Alltså, jag förstår inte ens hur det är fysiskt möjligt att föra så mycket oljud. Hur man bär sig åt för att borra i en källare för att få det att låta som om man står en våning upp och hackar i granit med en tryckluftsborr. I tre timmar i sträck. Men jag hatar det. Extremt mycket.

Åtgärder

Information

Kommentera

