Nya flyttplaner

11 03 2009
Ibland är det förvånansvärt svårt att få nånting gjort trots att man är ledig. Särskilt på en tvättdag. I inte helt ovanlig ordning började dagen med upprörda känslor gentemot DN, som jag får gratis i en månad. Det enda bra med detta är att jag kommer att ha många snärtiga oneliners att välja mellan när gratisperioden är slut och deras onda prenumerationssäljare hör av sig igen.

I dag var det Håkan Boströms teorier om att deltidsjobb fortfarande fungerar som på 70-talet som fick blodet att svalla. Jag började fila på ett hätskt svarsmail, men sen var jag tvungen att hämta tvätten, och sen shoppa lite så att jag skulle kunna ordna lunch och sen var engagemanget borta.
I stället ägnade jag eftermiddagen åt att trixa med WordPress, i nån sorts förhoppning om att ett riktigt bloggverktyg faktiskt skulle kunna få mig att orka hålla liv i bloggen. Med hjälp av en kinesisk programmerare, lite open source-kod och en stunds tragglande lyckades jag importera Windows live-inläggen dit. Men allt från den gamla bloggen måste pillas in manuellt. Vilket jag blev klar med nyss. Kanske orkar jag peta in inläggen från den kortlivda politikbloggen också, fast det verkar inte som det går att importera från blogs.se. Förutsatt att jag ens minns mina inloggningsuppgifter.


Åtgärder

Information

One response

10 07 2015
vitiligo

vitiligo

Nya flyttplaner | En ond plats

Kommentera

