Victory is mine!

3 02 2009
Spänningen är stor denna vecka. Båda bossarna är
borta hela veckan, samtidigt som två nya praktikanter gör sina första dagar, så
ansvaret för att få tidningarna utmärkta vilar tungt på våra späda
redigeraraxlar. Som mök på laxen måste jag smita iväg ett par timmar på lunchen
imorrn för att utmärka mig i en anställningsintervju. Men sedan i dag känns
intervjun betydligt mera överkomindre anträngande, ty i dag blev jag erbjuden
ett jobb. Jag har förvisso inte tackat ja än, det ämnar jag göra på fredag
såvida det inte dyker upp ett bättre erbjudande innan dess. 
 
Lönen är inte mer än acceptabel (dvs marginellt
bättre än min nuvarande) men tiderna är högeligen lämpliga för någon som
planerar att ta sina första stapplande sambosteg, och dessutom ingår periodvisa
inhopp redan under våren, samt hyfsad chans till förlängning. Jag är nöjd. Och
det är Messa också. Tror jag i alla fall.
Åtgärder

Information

Kommentera

