Greven, Plast och jag

26 01 2009
Sent i lördags kväll när jag, som jag så ofta gör
under denna årstid, satt i mysbyxa med dator i knä fick jag ett SMS från en
omvittnad vurmare för bandyspelaren Urban Förare och dennes namn. Vi är i stan,
förkunnade meddelandet, och vad gör du? Jag skrev som det var och började, allt
eftersom minuterna gick och svaret uteblev, bli lite orolig.
 
Detta var trots allt han som, när jag fortfarande
bodde i min etta i Gnällbältet, med viss regelbundenhet kom förbi "på en öl" på
fredagarna, bara för att sedan i förbigående nämna att det kanske kommer
lite folk om en stund
eftersom han bjudit in sina jobbarkompisar på fest.
Hos mig. Så jag städade lite snabbt.
 
Men vi visade sig bara inbegripa frugan,
så vi mötte upp på biffätarns pub på Söder för en öl och en massa prat
om sådant vi aldrig hade fått för oss att prata om för bara några år sedan.
Barn, bröllop, hus och sånt. Jag antar att det tyder på att vi börjar bli vuxna.
Och att jag helt omotiverat sitter och bloggar så här på en måndaglunch beror på
att jag egentligen borde betala månadens räkningar samt skriva vägvinnande och nyskapande prosa för att
övertrumfa de tusentals andra ambulerande journalistvikarier som också är ute
efter de fåtal sommarvikariat som är så typiska för den här tiden på året.

Åtgärder

Information

One response

26 01 2009
Messa

Barn, bröllop, hus och sånt. Gud så underbart!

Kommentera

